W poprzednim wpisie mogliście przeczytać, jak pozbyć się wilgoci z auta. Jest to jeden z głównych etapów przygotowania auta do zimy, który ma wpływ nie tylko na wygodę lecz także jest kluczowy w kontekście bezpieczeństwa. Seria Protection Time w całości poświęcona jest przygotowaniu samochodu do zimy. Zapraszamy do lektury części pierwszej.
Pierwszy krok – mycie wstępne
Zanim przejdziemy do detali, warto zacząć od mycia wstępnego. Tu idealnie sprawdzi się Pre Wash Concentrate TFR, który skutecznie usunie pierwszą warstwę brudu bez konieczności kontaktu z karoserią. Aplikacja jest prosta – rozcieńcz TFR w ciepłej wodzie, nanieś za pomocą opryskiwacza, a po kilku minutach dokładnie spłucz. Alternatywnie, możesz wybrać gotowy do użycia Citrus Pre Cleaner, który nie wymaga rozcieńczania, a dodatkowo jest biodegradowalny i bezpieczny dla środowiska. Nie zapominaj o dokładnym umyciu nadkoli oraz wnęk kół – to miejsca, w których najczęściej gromadzi się sól i brud.
Dokładne mycie felg i opon
Felgi i opony to najbardziej narażone na zabrudzenia elementy auta, dlatego warto poświęcić im szczególną uwagę. Skorzystaj z Wheel and Tire Cleanera, aby usunąć bieżące zanieczyszczenia. Jeśli po umyciu zauważysz rdzawy nalot na felgach, sięgnij po D-Tox One – preparat, który skutecznie rozpuszcza opiłki z klocków hamulcowych. Dodatkowo, użyj szczotek i pędzelków, aby dokładnie wyczyścić trudno dostępne miejsca.
Czyszczenie wnęk drzwiowych i innych detali
W kolejnych etapach zajmiemy się mniej oczywistymi, ale równie istotnymi elementami. Do czyszczenia wnęk drzwiowych, uszczelek, emblemów czy wlewu paliwa użyj roztworu APC (All Purpose Cleaner) w stężeniu 1:10. W ofercie znajdziesz dwa koncentraty – All Around APC oraz nowszy, APC Green, który jest w 100% bezpieczny dla użytkownika i środowiska. Użyj rękawicy do większych powierzchni, a trudno dostępne miejsca oczyść pędzelkiem.
Mycie zasadnicze – minimalizuj ryzyko zarysowań lakieru
Gdy auto jest już wstępnie oczyszczone, możemy przejść do mycia zasadniczego. Pamiętaj o metodzie "dwa wiadra" z separatorami brudu i myciu od góry do dołu, aby zmniejszyć ryzyko zarysowań lakieru. Użyj delikatnej rękawicy i ulubionego szamponu do mycia auta.
Dekontaminacja – jak pozbyć się trudnych zabrudzeń?
Dekontaminacja to kluczowy proces, który pozwala usunąć z lakieru resztki metalicznych drobinek, żywicy czy smoły. Zacznij od aplikacji D-Tox One, który rozpuści wbite w lakier drobinki metalu, takie jak osad z hamulców.
Następnie zastosuj Dissolver Tar and Glue Remover, aby pozbyć się smoły i żywicy. Po zakończeniu procesu, spłucz i osusz auto.
Ochrona lakieru – ceramiczna powłoka lub wosk Carnauba
Kiedy auto jest już idealnie czyste, czas na zabezpieczenie lakieru. Szybkim i bezdotykowym rozwiązaniem jest Ceramic Foam, która zapewnia efekt hydrofobowy i ochronę przed zabrudzeniami. Jeśli zależy Ci na jeszcze lepszym efekcie, możesz użyć Carnauba Spray Wax v2 – naturalnego wosku, który nadaje głęboki połysk i długotrwałą ochronę.
Dressingi – zadbaj o detale
Opony i plastiki zewnętrzne również wymagają odpowiedniego zabezpieczenia. Back2Black Polymer Tire Dressing sprawi, że opony będą wyglądać jak nowe i będą chronione przed wilgocią. Dla plastików, takich jak zderzaki czy listwy, doskonałym wyborem będzie Jet Black, który przywróci głęboką czerń i zabezpieczy je przed płowieniem.
Zabezpieczenie uszczelek i szyb
Nie zapominaj o uszczelkach drzwiowych, które mogą przymarzać w zimie. Wyczyść je delikatnym roztworem APC, a następnie zastosuj Seal Separator, aby zapobiec przymarzaniu i przedłużyć ich żywotność.
Szyby natomiast zabezpiecz niewidzialną wycieraczką Drop Off, która zapewni hydrofobowy efekt i poprawi widoczność w trudnych warunkach. Aby jak najlepiej przygotować szybę do jej aplikacji, użyj Glass Cleaner Pro, który pomoże ci usunąć z szyb stare powłoki oraz osady wapienne. W kolejnym kroku odtłuść szybę przy pomocy Scan Inspection Spray, a następnie nanieś wycieraczkę Drop Off na tak przygotowaną powierzchnię. Odczekaj około 8 minut, a następnie usuń nadmiar produkty (jeżeli będziesz miał problem z tym etapem, użyj lekko zwilżonej mikrofibry). Dla najlepszego efektu, na przednią szybę nałóż drugą warstwę po upływie około jednej godziny. Drop Off w pełni zwiąże się z szybą po około 6 godzinach (zalecany czas przed kontaktem z wodą).
Po przeprowadzeniu tych zabiegów Twoje auto będzie gotowe na zimę – zarówno pod kątem estetycznym, jak i funkcjonalnym. Jeśli chcesz dowiedzieć się, jak zadbać o wnętrze pojazdu, śledź naszego bloga – już wkrótce kolejna część poradnika!
Michał
Dziękuję za porcję ciekawej wiedzy.